Siunčiami duomenys...

 

Giliavandenis uostas – valstybei svarbus ekonominis projektas

  • Vakarai LT
  • 2007, spalio 20, 18:59

Pranešimas spaudai

2007 10 18

2007 m. spalio 18 d. Lietuvos Respublikos seime įvyko spaudos konferencija „Dėl Klaipėdos giliavandenio uosto plėtros“, kurioje dalyvavo Ekonomikos komiteto pirmininkė Birutė Vėsaitė, Audito komiteto pirmininko pavaduotojas Artūras Skardžius ir VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas.

Diskusijos dėl giliavandenio uosto netyla jau nuo 2004 m., kuomet JICA (Japanese International Cooperation Agency) ekspertai, išnagrinėję galimus variantus, nustatė, kad geriausias Klaipėdos uosto plėtros variantas yra giliavandenio uosto statyba bei pateikė giliavandenio uosto statybos Melnragėje studiją, kur numatoma supilti salą 350 – 400 m. atstumu nuo kranto, 1,8 km ilgio ir 600 m pločio, 120 ha naują salą su 17 m natūraliu gyliu.

Remiantis JICA  krovos paskaičiavimais maksimali Klaipėdos uosto krovos riba yra 35 mln. tonų, o šiais metais numatoma krova bus 27 mln. tonų. Taigi yra daugiau nei tikėtina, kad ši maksimali krovos riba jau greitai bus viršyta ir tokiu būdų uostas pasidarys nepatrauklus bei pasak B. Vėsaitės „...galime likti pliažiniu uostu...“.

Be to, susirūpinimą kelia taip pat ir nesnaudžiantys konkurentai. Šiai dienai kiekviena tona krovinio, pakrauto Klaipėdos uoste, generuoja vidutiniškai 45 litų pajamų. Tai reiškia, kad, perkraunant 25 mln. tonų,Lietuvos įmonių biudžetas per metus pasipildo apie 1,2 mlrd. litų, iš kurių apie 0,5 mlrd. litų pajamų tenka Klaipėdos apskrities ūkio subjektams. Be to, uostas yra valstybės valiutinių įplaukų šaltinis ir strateginės reikšmės objektas, kuris didina nepriklausomybę nuo įvairių ekonominių blokadų. Uostas teigiamai veikia socialinę aplinką.  Klaipėdos apskrityje vidutinis mėnesinis darbo užmokestis yra vienas didžiausių  šalyje, nusileisdamas tik Vilniaus apskričiai. O bedarbių skaičius, lyginant su kitomisLietuvos didžiųjų miestų apskritimis, yra pats mažiausias.

Atsižvelgiant į tai, kad uostas turi didelę ekonominę reikšmę ne tik Klaipėdai, bet ir visai Lietuvai bei norint išlaikyti Lietuvai ekonomiškai svarbų objektą, privalu susirūpinti investicija į šį svarbų rytojaus investicinį projektą.

Pagrindinis spaudos konferencijos akcentas buvo tai, kad po Ekonomikos ir audito komiteto apsilankymo uoste, kurio išdavoje nuspręsta, jog Klaipėdos uostas nusipelno valstybinio statuso, yra paruoštas nutarimas teikti Seimui pasiūlymą „Pripažinti giliavandenio uosto statybos Klaipėdoje projektą valstybei svarbiu ekonominiu projektu ir pasiūlyti Vyriausybei pradėti vykdyti reikiamas priemones dėl giliavandenio uosto statybos projekto įgyvendinimo“.

Tikimasi, jog dar šį mėnesį šis nutarimas bus teikiamas Seimui svarstyti ir pasak S. Dobilinsko: „...manau, kad Seimo nariai palaikys“.

„altinis: www.portofklaipeda.lt

Įrašykite savo komentarą:

Pasiliekame teisę pašalinti nekultūringus, nesusijusius su tema, pasirašytus kito asmens vardu, pažeidžiančius įstatymus, reklaminius, kurstančius nelegaliems veiksmams komentarus. Privalome specialiosioms Lietuvos tarnyboms pateikti duomenis apie įžeidžiančių, smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokią neapykantą skatinančių komentarų autorius. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus.