Siunčiami duomenys...

 

Turizmo verslas internete – vis dar menkai išvystyta, bet itin perspektyvi niša

  • Vakarai LT
  • 2007, kovo 06, 06:53
  • 16337 peržiūrėjo
  • 0 komentavo
Zoom Klaipėda zuvys su kabliuku

Klaipėdos miestas ir Vakarų Lietuvos regionas tampa vis patrauklesnis ne vien tik svečiams iš kitų miestų, bet ir iš kitų šalių. Svečiams įdomu susipažinti su besiplečiančio pramogų ir poilsio sektoriaus teikiamomis paslaugomis.

Tačiau kaip sužinoti, kur po įspūdingos žūklės Baltijos jūroje galima ramiai išsimiegoti, kur gauti tokius pusryčius, kaip daro mama, ir kur kitą dieną patogiai susitikti su verslo parneriais? Paprasčiausias ir greičiausias būdas sužinoti apie teikiamas paslaugas bei jų įvairovę yra informacija internete.

„ZOOM Creative“ požiūriu turizmo sferoje kompanijos įvaizdis internete yra ypač svarbus. Pirmiausia interneto erdvė yra prieinama kone kiekvienam visame pasaulyje, ji suteikia vienodas galimybes parodyti save. Tai tinka palyginti su žvejyba. Internetas dėl savo informacijos apimčių tapo sudrumstu vandenynu, o klientai tame vandenyne - lyg žuvytės. Tad jūsų sėkmė priklauso tik nuo to, ar skaniai ir patraukliai atrodo jūsų masalas. Jeigu žuvis gaudote tik bukletuose užrašytais šūkiais „aš skaniausias ir geriausias“, tai nesitikėkite sėkmingos žūklės. Todėl kompanijos įvaizdis internete reikalingas siekiant pirmiausia ne tik informuoti būsimus klientus apie siūlomą paslaugą, o patraukti jų dėmesį, sudominti ir nustebinti. Norint sėkmingo bendradarbiavimo bei klientų pripažinimo elektroninėje erdvėje, vien paprasto informavimo nepakanka. Būtina jausti, ar tai, ką tu parduodi, yra pateikiama skoningai, patraukliai, įdomiai ir, svarbiausia, ar tai padaro tave išskirtinį. Išskirtinumas yra sėkmingo verslo pagrindas, nes konkurencinėje erdvėje būti kitokiam reiškia būti pastebėtam.

Vakarų Europos šalių ir Šiaurės Amerikos verslininkai jau seniai suvokė elektroninio įvaizdžio svarbą, tad šių šalių piliečiai jau yra įpratę visas savo atostogas suplanuoti neišeidami iš namų – pradėdami nuo lėktuvo bilieto į Tailandą, viešbučio kambario “Angelų mieste” užsakymu bei vakarienės su tradiciniais khmerų šokiais rezervavimu. Pirmieji Lietuvos verslininkų žingsniai įkinkyti turizmo verslą į interneto roges buvo labai sėkmingi. ZOOM creative padarius teisingus sprendimus lyg ant mielių užaugo ir tapo itin pelningi tokie sprendimai, kaip pirmoji lėktuvų bilietų pirkimo internetu sistema www.greitai.lt, taip pat pirmoji virtuali kelionių agentūra www.easytravel.lt. Tačiau tik nedidelė Lietuvos verslininkų dalis pradeda suprasti, kaip reikėtų pristatyti savo kompaniją elektroninėje erdvėje. Turizmo sferoje svarbiausia yra prisistatymo kokybė ir sugebėjimas perteikti savo pranašumą, kad tai, ką jūs leidžiate ragauti akimis, būtų „skanu“. Taip jūs tiesiog parodysite savo požiūrį į klientą. 

Skirtingose šalyse pastebimi vis kitokie interneto tinklalapių vizualaus dizaino prioritetai. Pavyzdžiui, Skandinavijoje aukštinamas lakoniškumas, tačiau kitose šalyse nevengiama ir daugiau detalių bei netradicinių sprendimų.

Kas tada iš tiesų yra teisingas sprendimas?

Jeigu jūsų tinklalapis tik gražus paveiksliukas, jūs nesupratote dizaino prasmės, dizainas netarnauja pagrindiniam tikslui – žmonėms. Tad neturėtų būti užmirštas ir tinklalapio funkcionalumas. Funkcionalus tinklalapis turėtų būti suprastas kaip patogus naudotis, t.y. informacija išdėstyta intuityviai bei suprantamai, kad tos kelios sekundės kliento dėmesio būtų panaudotos naudingai. Viešbučiams svarbiausia perteikti savo išskirtinumą ir aptarnavimo kokybę, tai yra suteikti kuo didesnį įspūdį klientui pasijusti laukiamam. Kaimo turizmo sodyboms svarbu perteikti išskirtines galimybes: nublokšti nuo miesto šurmulio ir priartinti prie gamtos, suteikiant lankytojui galimybę peržiūrėti sodybą supančią aplinką panoraminiu vaizdu, susipažinti su šeimininkų auginamu žirgu, vardu „Viesulas“, ar sužinoti, kad šios sodybos tvenkinyje kažkas taip pat matė vandens pabaisą. Tinklalapis turi spręsti jūsų verslo problemas: interaktyviai informuoti, didinti prekinio ženklo žinomumą, suteikti paslaugas, kurios gali padėti jūsų klientams atlikti užduotis lengviau ir greičiau.

Šiuolaikinėje turizmo verslo rinkoje norint išsiskirti iš kitų ir tapti lyderiu būtina susikurti išskirtinį įvaizdį internete. Laukti ir žiūrėti, kaip konkurentai tai daro, ar padaryti tai pirmiems – verslininkų teisė rinktis.

Darius Šoparas

„ZOOM Creative“ projektų vadovas

Šaltinis: www.zoom.lt

Įrašykite savo komentarą:

Pasiliekame teisę pašalinti nekultūringus, nesusijusius su tema, pasirašytus kito asmens vardu, pažeidžiančius įstatymus, reklaminius, kurstančius nelegaliems veiksmams komentarus. Privalome specialiosioms Lietuvos tarnyboms pateikti duomenis apie įžeidžiančių, smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokią neapykantą skatinančių komentarų autorius. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus.