Siunčiami duomenys...

 

Verslumo skatinimo programa „ Fors Fortis“ (bendras aprašymas)

  • Vakarai LT
  • 2007, balandžio 14, 16:17
  • 23574 peržiūrėjo
  • 0 komentavo
Verslumas

Bendras programos aprašymas

I.    „Fors Fortis“.

Verslumo skatinimas - tai verslo procesų aiškinimas, populiarinimas bei verslo žinių skleidimas visuomenėje, skatinant žmonių potraukį kurti privatų verslą.

Verslumo stygius visuomenėje yra viena pagrindinių smulkaus ir vidutinio verslo plėtros problemų, individų nesugebėjimas ar nenoras imtis privataus verslo dažniausiai įtakojamas žinių, supratimo apie privatų verslą trūkumo. Verslumo trūkumo problema jaučiama visoje Europos Sąjungoje ir įvardijama kaip viena pagrindinių ES ekonomikos atsilikimo nuo JAV priežasčių.  Todėl verslumo skatinimo programos yra itin populiari ir vertinga iniciatyva, palankiai vertinama politiniuose ir verslo sluoksniuose. 

Verslumo programos iniciatoriai:

  • LR Seimo narė Aldona Staponkiene;
  • VšĮ „Klaipėdos mokslų ir technologijų parkas“;
  • verslo mokymų bendrovė „Academy Manager.LT“
  • ryšių su visuomene kompanija „VRA“ ;

Tai asmenys, įmonės ir organizacijos, siekiančio perduoti savo patirtį ir paramą jaunuoliams, pasirinkusiems privataus verslo kelią, skatinant šio socialinio sluoksnio aktyvumą imantis privačios veiklos.

Verslumo skatinimo kampanija „Fors Fortis“ orientuota į jaunimo verslumą, siekiant mokyti ir skatinti jaunosios kartos atstovus imtis verslo ir savarankiškos veiklos. Jaunimas - tai visuomeninė grupė, kuriai šiuo atveju  priskiriami 9-12 klasių mokiniai bei studentai, žmonės, esantys pasirinkimo kelyje. Mūsų tikslas užtikrinti, kad šie žmonės turėtų pakankamai žinių ir noro rinktis privataus verslo kelią.

Vykdant programą Klaipėdos miesto mokyklose vyks praktiniai verslo seminarai. Jų metu mokiniai įgys žinių, susijusių su verslo kūrimu ir valdymu. Seminare mokiniai formuos virtualias įmones, veiksiančias pasirinktoje srityje, sieks įgauti praktinės verslo patirties.

Kiekvienai komandai  bus paskirtas kuratorius, užimantis verslo savininko-investuotojo poziciją – tai atskirai paruoštas studentų atstovas.

Tokiu būdu bus sukurtas dviejų pakopų varžymosi principas, mokiniai varžysis  pirmajame smulkaus ir vidutinio verslo kūrimo ir valdymo, o studentai antrajame - investavimo ir įmonių kontrolės lygmenyje.

Šia schema tikimės aprėpti visas įmanomas verslo kryptis ir veiksmus, perduoti maksimaliai tikslią ir vertingą informaciją, padėsiančią pakelti verslumo ir veiklos produktyvumo lygmenį jaunų žmonių tarpe.

II.    Programos tikslai:

  1. suteikti praktinių ir teorinių žinių apie privataus verslo kūrimą ir vykdymą;
  2. pateikiant programos rezultatus skatinti įvairių visuomeninių sluoksnių įsitraukimą į verslumo skatinimo ar verslo kūrimo procesus;
  3. paskatinti jaunimą imtis privataus verslo.

III.    Veiklos schema:

1.    Informaciniai seminarai mokyklose. Programos metu visose Klaipėdos mokyklose bus skaitomi seminarai tema „Verslumo skatinimas“. Seminarų medžiagą ruošia  ir skaito „Academy Manager.LT“. Seminaro metu pateikiama informacija, susijusi su verslo steigimo ir valdymo aplinkybėmis bei surenkama iniciatyvinė grupė, reikalinga virtualios įmonės steigimui. Įmonę-komandą sudaro 5 asmenys 9-12 klasių moksleiviai (rekomenduotina)

2.    Komandų formavimas.

Seminarų metu mokyklose yra steigiamos komandos (įmonės), kurios vėliau varžysis bendrai sukurtoje rinkoje ir bus vertinamos pagal atskirus verslo kriterijus. Komandų nariai turės veikti pagal pilną įmonės steigimo ir valdymo schemą. Suformuoti įmonės pavadinimą, parašyti įstatus, paskirti direktorių, suformuoti valdymo ir užduočių vykdymo struktūrą.

Kuratorių–studentų komandos bus formuojamos atskirų kuratorių parengimo mokymų metu. Kuratoriai turės suformuoti tris verslo valdymo kompanijas, kurios koordinuos smulkesnes mokinių įsteigtas įmones. (5 komandos nariai)

3.    Komandų vertinimas.

Abiejų lygmenų komandos bus vertinamos pagal pagrindinius įmonės veiklos principus. Komandos bus vertinamos direktorių tarybų  metu, kurios bus šaukiamos pagal 5 atskiras temas:

  • Įmonės struktūros ir veiklos plano parengimas.
  • Geriausia marketingo kampanija.
  • Tarpinė veiklos ataskaita.
  • Novatoriškų technologijų panaudojimas įmonės veikloje.
  • Galutinė veiklos ataskaita.

Kiekviename susitikime komandos privalės pateikti prezentaciją pagal renginio temą. Visos komandos bus vertinamos 10 balų sistema.

Studentų-kuratorių komandos turės pateikti 3 veiklos ataskaitas:

  • veiklos planas;
  • tarpinė ataskaita;
  • galutinė veiklos ataskaita.

Kuratorių komandos vertinamos 100 balų sistema.

Vertinimo kriterijai abiems lygmenims yra vienodi:

  • išradingumas;
  • sumanumas;
  • atsakingumas (korporatyvinė socialinė atsakomybė);
  • pelningumas;
  • finansinis išprusimas.

4.    Komandų vertintojai.

Komandų vertintojai - tai organizatorių deleguoti bei pakviesti įmonių vadovai, konsultantai ir kiti specialistai, parenkami pagal tematiką. Siekiant, kad renginys atkreiptų daugiau dėmesio, į vertintojų gretas būtina pritraukti visuomenėje žinomus verslininkus ir mokslininkus ar politikus. Kiekvienoje komisijoje dalyvauja ne mažiau kaip 8 asmenys.

Daugiau informacijos

Andrius Sutinkas

+37068637681

Šaltinis: Akademija.Manager.LT

Įrašykite savo komentarą:

Pasiliekame teisę pašalinti nekultūringus, nesusijusius su tema, pasirašytus kito asmens vardu, pažeidžiančius įstatymus, reklaminius, kurstančius nelegaliems veiksmams komentarus. Privalome specialiosioms Lietuvos tarnyboms pateikti duomenis apie įžeidžiančių, smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokią neapykantą skatinančių komentarų autorius. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus.