Siunčiami duomenys...

 

Primityvūs marketingo metodai didėjančioje verslo konkurencijoje jau išnaudoti.

  • Vakarai LT
  • 2007, vasario 23, 14:42
  • 53319 peržiūrėjo
  • 4 komentavo
Darius_iš_zoom

Įvairių verslo šakų įmonių vadovai priversti sukti galvas, kokiais būdais didinti ar neprarasti savo rinkos dalies.

Visi suvokia, jog išliks ir stiprės tie, kurie efektyviai naudosis novatoriškais būdais pasiekti vartotoją, tačiau nemenka dalis įmonių į naujas technologijas žiūri per atsargumo prizmę, planuoja biudžetus vakarykštėms technologijoms.

Neseniai Klaipėdoje filialą įkūrusios interneto įvaizdžio kūrimo paslaugas teikiančios įmonės „ZOOM creative“ projektų vadovas Darius Šoparas pateikė naujų minčių apie novatoriškumą versle.

- Kokią vietą šiandienos versle užima interneto technologijos?

- Analizuodami konkrečią verslo sritį, matome, jog ši vieta kinta. Matome tiesioginę priklausomybę nuo pasirinktos įmonės veiklos procesų ir požiūrio į sudėtingesnes rinkodaros priemones. Pavyzdžiui, žiniasklaida: jau nebeliko baimių keliant dalį turinio į internetą mažinti popierinės laikraščio versijos pardavimą. Žiniasklaidos atstovai tiesiog suvokė, jog kito kelio nėra, atsirado dar viena konkurencinė erdvė. Jei tu joje neveiki – veikia tavo konkurentas.

- Kodėl, Jūsų nuomone, net ir taip plačiai šiandien naudojamas internetas laikomas sudėtinga rinkodaros priemone?

- Paplitusi nuomonė, kad tai yra lengvai suvokiama, įsavinama ir naudojama. Iš tiesų taip – vartotojui tai jau kasdienis informacijos gavimo įrankis. Tačiau dėl savo milžiniškos plėtros, prieinamumo ir lengvabūdiško požiūrio į informacijos pateikimą internetas virto vienodų sprendimų šiukšlynu. Vartotojui renkantis tarp milžiniško skaičiaus prekių ar paslaugų teikėjų, kurių dauguma jau įžengę į virtualią erdvę, sunku apsispręsti, kurį pasirinkti. Tai yra normali vartotojo elgsena. Analogiškai jis elgtųsi ir prekybos centre, rinkdamasis iš vitrinoje esančių vienodų pakuočių produktų. Čia susiduriama su problema – kaip iš masės išskirti konkrečią įmonę, prekės ženklą, produktą ar paslaugą. Optimistiškai nuteikia tai, kad verslininkų grupė, kuri kelia šią problemą savo verslo srityje, didėja.

- Galbūt įmonių požiūrį į savęs pristatymą internete stabdo brangios investicijos?

- Žinoma, tai vienas iš veiksnių, dažnai ir pagrindinis. Paviršutiniškai vertinant internetą kaip rinkodaros priemonę, galima susidaryti įvairių nuomonių. Teko susidurti su įmonių vadovais, kurie jau buvo investavę į šią priemonę ir ja nusivylė. Kaip ir bet kurioje aplinkoje, yra sėkmingų bei nesėkmingų investicijų. Konsultacinių įmonių interneto rinkodaros klausimais Lietuvoje stygius ir bandymai verstis savo žiniomis, nuogirdomis didina skeptikų gretas. Yra daug interneto projektais užsiimančių kompanijų, tačiau nėra didelio pasirinkimo norint gauti išskirtinį produktą. Tad investicijų ribos yra kelių lygių. Sunku būtų tikėtis efektyvaus rezultato investavus keletą tūkstančių litų, todėl dažnai rezultatas būna tik šabloninis sprendimas. Atlikus įmonės veiklos procesų, pasirinktų vartotojų grupių poreikių, elgsenos analizę ir pagal tai nustačius, kokie vizualūs ir funkciniai sprendimai reikalingi, norimam rezultatui gauti gali tekti investuoti dešimtį ir daugiau tūkstančių litų. Įvertinus interneto privalumus – 24 val. per parą neribojant teritorijos veikianti reklama ir teisingai apsibrėžti įmonės rinkodaros tikslai – tai gali būti inovatyvus konkurencinis žingsnis.

Šaltinis: www.zoom.lt

Įrašykite savo komentarą:

Pasiliekame teisę pašalinti nekultūringus, nesusijusius su tema, pasirašytus kito asmens vardu, pažeidžiančius įstatymus, reklaminius, kurstančius nelegaliems veiksmams komentarus. Privalome specialiosioms Lietuvos tarnyboms pateikti duomenis apie įžeidžiančių, smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokią neapykantą skatinančių komentarų autorius. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus.