Siunčiami duomenys...

 

Klientų lojalumo vystymas interneto pagalba

  • Vakarai LT
  • 2008, liepos 17, 19:05
  • 34772 peržiūrėjo
  • 0 komentavo

Lojalumas ir internetas

Kiek Jūsų kompanija turi lojalių klientų? Kiekviename, paslaugomis ar produktais prekiaujančiame versle, klientai turi didelę reikšmę sėkmingam veiklos vystymui.

Lojalūs, įmonei ištikimi ir nuolat jos prekes perkantys vartotojai dažniausiai būna didelių ir protingų investicijų bei ilgo darbo proceso rezultatas.

Klientų skaičius ir jų nusiteikimas kompanijos atžvilgiu priklauso nuo daugelio veiksnių. Pagrindiniai jų yra šie: paslaugų ar produktų kokybės ir kainos santykis, siūlomo asortimento atnaujinimas, išskirtinių pasiūlymų teikimas ir nuolatinis dėmesys klientams. Internetui sparčiai užkariaujant Lietuvos rinkas, atsiveria puikios galimybės sujungti išvardintus veiksnius ir, mažinant kaštus, skatinti klientų lojalumą.

Tinklalapis – optimaliausias būdas išlaikyti klientą

Pagrindinė tikslingo interneto panaudojimo versle priemonė – tinklalapis, pristatantis įmonę, jos paslaugas ir produktus. Lengvai pasiekiama, patraukliai pateikta, išsami informacija suteikia klientams komfortabilumo jausmą, skatina jų palankumą įmonei. Naršymas internete, ieškant informacijos apie dominančias prekes, kur kas patogesnis nei vaikščiojimas po parduotuves ar skambinimas telefonu, tiek laiko, tiek vietos, tiek savarankiško apsisprendimo atžvilgiu. Kokybiški, lengvai suvokiami tinklalapiai padeda išlaikyti klientą, formuoja ilgalaikius jo pasirinkimo ir vartojimo įpročius,

Kaip pavyzdį, galima apžvelgti nekilnojamo turto rinkai skirtus tinklalapius: gyvenamąją vietą planuojantiems įsigyti asmenims nebereikia važinėti po statomus objektus. Jie, sau patogiu metu, gali išsirinkti norimą objektą, išsiaiškinti jo įsigijimo sąlygas ir procesus, interaktyvios animacijos pagalba pamatyti, kaip atrodys vis dar statomas namas, kiemas ir visa aplinka. Nors nekilnojamo turto paslaugos yra retai perkamos ypatingos paskirties prekės, vartotojo lojalumas svarbus ir šioje srityje: patogus nekilnojamo turto įsigijimas išlieka klientų atmintyje ir paskatina juos aptarnavusią įmonę rekomenduoti kitiems, nekilnojamą turtą pirkti planuojantiems asmenims.

Patogesnis pardavimo kanalas

Ne vien informacijos prieinamumas skatina klientų prisirišimą prie kompanijos. Taip pat svarbus yra produkto ar paslaugos įsigijimo procesas. Dažnai potencialūs klientai prioritetus teikia mažiau išlaidų ir rūpesčių keliančiam bei jų poreikiams pritaikytam prekės įsigijimui. Elektroninių parduotuvių pripažinimas Lietuvoje auga kartu su interneto vartotojų skaičiumi. Kuo daugiau vartotojų lieka patenkinti internete nusipirkta preke, tuo populiaresnė tampa elektroninė prekyba.

Pirmasis faktorius, lemiantis vartotojo apsisprendimą naudotis elektroninės parduotuvės paslaugomis – konkurencingos siūlomų produktų  ar paslaugų kainos bei lojalumo programos. Galimybė įsigyjant prekes išleisti mažiau, nei įprastoje parduotuvėje ar gauti nuolaidas, vilioja vartotoją dažniau ir daugiau pirkti internete. Konkurencingos elektroninės parduotuvės prekių kainos ir taikomos nuolaidos atsiperka įmonei dėl mažesnių prekybos organizavimo ir realizavimo išlaidų - tinklalapis, su įdiegta elektronine parduotuve, gali automatizuotai vykdyti numatytą lojalumo programą, pritaikyti nustatytas nuolaidas atitinkamiems pirkimo kiekiams, sumoms ar pirkimo dažnumui.

Siekiant sėkmingų elektroninių pardavimų, svarbu pasiūlyti klientams patogų pristatymo būdą. Plačiai Lietuvoje pristatomos prekės gali išspręsti daugelį problemų atokiau nuo didžiųjų miestų įsikūrusiems gyventojams, taip paverčiant juos ištikimais įmonės klientais. Galimybės pasirinkti tinkamiausią atsiskaitymo už prekes būdą ar gražinti lūkesčių neatitikusį produktą taip pat skatina kliento pasitikėjimą ir poreikį dažniau naudotis elektroninėmis įmonės paslaugomis.

Žvelgiant į vidinius elektroninės parduotuvės privalumus, pastebimas paprastesnis pardavimo proceso administravimo ir valdymo procesas bei klientų vartojimo įpročių stebėjimas. Lengviau valdant vidinius įmonės procesus atsiranda galimybė daugiau dėmesio skirti klientams ir kokybiškam jų aptarnavimui.

Papildomos, lojalumą skatinančios priemonės

Stiprinant vartotojo ir įmonės ryšius nepriekaištingo aptarnavimo ir išskirtinio dėmesio atžvilgiu, galima naudoti ir kitas, tinklalapyje diegiamas priemones. Operatyviai suteikiamos konsultacijos tiesioginių pokalbių programų pagalba, patogi ir paprasta problemų registravimo sistema suteiks galimybę vartotojams dalyvauti vystant ir tobulinant produktų ar paslaugų asortimentą. Taip gaunama abipusė nauda tiek įmonei, tiek klientams: įmonė lengviau sužinos tikslinės auditorijos poreikius, o klientai jausis svarbūs ir tikėsis, kad jiems bus pasiūlyti maksimalaus naudingumo produktai ar paslaugos.

Kuo dažniau dėmesio sulaukiantys klientai lankysis įmonės tinklalapyje, tuo artimesni taps kompanijai. Apsilankymai tinklalapyje priklauso ir nuo tinklalapio turinio: nuolat atnaujinta, klientams aktuali informacija, bendravimas, patrauklios trumpalaikės akcijos ir žaidimai, kitos, lankytojui imponuojančios ir netikėtos komunikavimo priemonės formuos kompanijos įvaizdį ir masins klientus dažniau pasidomėti įmone.

Efektyvias priemones parinks profesionalai

Plačios tinklalapio galimybės Lietuvoje atrandamos vis dažniau, tačiau ne visuomet naudojamos interneto priemonės yra efektyvios ir tinkamos. Prieš aklai neriant į interneto galimybių jūrą, verta susimąstyti, kas jūsų klientus sudomins ir išlaikys, o kas gali suerzinti ir atbaidyti. Kadangi lojalumo vystymo priemonės internete vis labiau realizuojamos, norint pralenkti konkurentus, tenka sekti naujausias informacinių technologijų tendencijas ir aktyviai taikyti jas vystomame versle.

Taupantiems savo laiką ir pinigus, rekomenduojama kreiptis į profesionalias informacinių technologijų ir interneto projektų vystymo įmones, kurios turi patirties naudojamų priemonių efektyvumo nustatyme bei nuolat domisi naujausiomis IT tendencijomis ir tobulina siūlomų paslaugų ar produktų asortimentą. Išsamios patyrusių kompanijų konsultacijos nukreips suinteresuotus asmenis optimaliausia kryptimi, suteiks sėkmingam verslo vystymui naudingos informacijos ir įgyvendins išskirtinius, verslo specifiką atitinkančius sprendimus.

Šaltinis: www.m2.lt

Įrašykite savo komentarą:

Pasiliekame teisę pašalinti nekultūringus, nesusijusius su tema, pasirašytus kito asmens vardu, pažeidžiančius įstatymus, reklaminius, kurstančius nelegaliems veiksmams komentarus. Privalome specialiosioms Lietuvos tarnyboms pateikti duomenis apie įžeidžiančių, smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokią neapykantą skatinančių komentarų autorius. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus.