Siunčiami duomenys...

 

Ką daryti, jei aplinkiniams netinka jūsų darbas? – Pataria psichologas

  • Vakarai LT
  • 2020, birželio 15, 16:14
  • 37272 peržiūrėjo
  • 0 komentavo
Biu_admin_06_12

Dažnai to net nenorėdamas kiekvienas darbuotojas elgiasi atsižvelgdamas į tai, ko iš jo tikisi bendradarbiai. Pavyzdžiui, jei bendradarbė klaidingai bus įsitikinusi, kad esate suirzęs ir nepatenkintas gyvenimu, ji su jumis bendraus arba atsargiai (bijos kalbinti), arba reikš pastabas dėl jūsų blogos nuotaikos. Tuomet jūs į tokį jos elgesį taip pat atitinkamai sureaguosite ir ji manys, kad dar labiau pykstate... Taip susidarys uždaras ratas. Tas pats yra ir su darbu – jei jūsų darbo vieta yra nuolat sujaukta, nesitikėkite, kad aplinkiniai jus laikys tvarkingu. Kitaip tariant, kaip elgiatės, taip ir atrodote. Taigi įvertinkime dažniausias darbe daromas klaidas.

 

APLINKINIAI MANO, KAD JŪS TINGITE DIRBTI…

 

Kodėl taip yra? Matyt, savo veiksmais nuolat kuriate tokią aplinkinių nuomonę. Natūralu, kad kiti nemano apie jus gerai, jei kratotės atsakomybės, tris kartus ilgiau nei kolega ruošiate ataskaitą, vėluojate įvykdyti klientų užsakymus, dirbate vien su grupiniais projektais (vaidinate, kad dirbate), darbo metu tvarkote asmeninius reikalus, o jo pabaigoje skundžiatės dėl nuovargio, dejuojate, kad nesupratingas vadovas tik ir taikosi skirti naują užduotį būtent jums.

Ar verta keisti situaciją? Taip. Jūs tam ir esate pasamdytas, kad dirbtumėte, o svarbiausia, kad jūsų veikla duotų gerų rezultatų.

Ką galite padaryti? Pirma, įsidėmėkite, kad darbo vieta nėra skirta dovanų pakavimui, arbatos degustacijai, pokalbiams telefonu su seserimi apie savaitgalį, gražinimosi procedūroms, kompiuteriniams žaidimams ar naršymui internete. Net jei bendradarbiai ar vadovas nemato jūsų kompiuterio ekrano, nemanykite, kad nemoka skaičiuoti ir įvertinti darbo rezultatų. Laiko švaistymas ir neatsakingas darbas yra vieni pagrindinių dalykų, kurie per dieną gali sugriauti profesinę reputaciją, kurtą ne vienerius metus. Jei jūsų veikla tokia, kuriai svarbu rezultatas ir nebūtinai reikia sėdėti biure aštuonias valandas, pakalbėkite su vadovu – galbūt sutarsite, kad atlikę užduotis galite eiti namo arba imtis kitų darbų, o vėliau pasiimti laisvą dieną. Tačiau anekdotų skaitymas parėmus ranka smakrą gali sukelti ne vien kolegų pasipiktinimą, bet ir sugriauti visos įmonės įvaizdį klientų akyse.

Mažiau skųskitės užduočių gausa, geriau daugiau dėmesio skirkite tiesioginėms pareigoms – darbo našumui didinimui ir efektyvesnių veiklos būdų išradimui. Jei turite laisvo laiko, pamąstykite, gal norėtumėte lankyti užsienio kalbos kursus. Laisvas laikas darbo metu yra puiki galimybė perskaityti profesinę literatūrą, nebūtinai susijusią su biuro darbuotojo veikla. Niekada nežinote, kada prireiks patarimo kolegai, todėl pasidomėkite tiek vadovui, tiek ir buhalteriui ar juristui skirta profesine informacija.

Visada netvarkingas darbo stalas rodo, kad jūs nesugebate susidoroti su darbu. Kitiems gali kilti klausimas, ar jums galima patikėti atsakingą užduotį, palikti pasirašyti dokumentą, kuris gali pasimesti popierių krūvose ar būti išmestas kaip juodraštis. Jei esate sekretorė, jūsų elgesys ir darbo stalas reprezentuoja pačią įmonę - parodo, kokios joje yra darbų apimtys, kaip vykdomi darbai, ar galima tikėtis užsakymų įvykdymo laiku, ar vadovas sugeba iš pavaldinių išreikalauti tvarkos. Kai gaunate naują užduotį, stenkitės iš karto ją įtraukti į darbų planus ir nustatyti galutinį atlikimo terminą, jei reikia - suskaidyti ją į smulkesnes dalis ir atlikti ją palaipsniui. Atminkite, kad paprastai bet kokiam darbui prireikia daugiau laiko nei buvo numatyta.

Spausdintą informaciją tvarkykite sistemingai – sekite į segtuvus, nekaupkite nereikalingų dokumentų. Ant darbo stalo laikykite tik tas darbo priemones, kurios reikalingos konkrečiai užduočiai atlikti, o dienos pabaigoje darbo vietą palikite tvarkingą.

Jei jūs pakeitėte netinkamus darbo įpročius, o aplinkiniai vis tiek yra įsitikinę, kad nuobodžiaujate be darbo, pagalvokite, ar nenorite pasitobulinti - galbūt pats laikas su vadovu pakalbėti apie papildomas ir daugiau atsakomybės reikalaujančias darbo užduotis.

 

APLINKINIAI MANO, KAD JŪS VISADA VĖLUOJATE…

 

Kodėl taip yra? Visiems pasitaiko situacijų, kai tenka vėluoti dėl to, kad vedėme vaiką pas dantų gydytoją, sugedo mašina ar pan. Tokiu atveju protingas vadovas supras ir atleis, tačiau neverta piktnaudžiauti jo gerumu.

Ar verta keisti situaciją? Darbo laiko, kaip ir darbo kokybės, vertinimas rodo darbuotojo nuostatą savo veiklos ir darbdavio atžvilgiu. Galime pasirinkti požiūrį: „Esu atsakingas darbuotojas, man moka už tai, kad dirbčiau profesionaliai, todėl į darbą ateinu laiku ir dirbu tiek, kiek reikia“ arba „Nieko nenutiks, jei ir šį kartą pavėluosiu – vis tiek atsiras kas atsilieps telefonu“. Jei renkamės pirmąjį variantą, tuomet atitinkamai ir elkimės. Jei antrąjį, tada pats laikas keisti savo požiūrį.

Visą straipsnį "Ką daryti, jei aplinkiniams netinka jūsų darbas? – Pataria psichologas" skaitykite svetainėje Manager.LT Akademija

Šaltinis: Manager.LT

Įrašykite savo komentarą:

Pasiliekame teisę pašalinti nekultūringus, nesusijusius su tema, pasirašytus kito asmens vardu, pažeidžiančius įstatymus, reklaminius, kurstančius nelegaliems veiksmams komentarus. Privalome specialiosioms Lietuvos tarnyboms pateikti duomenis apie įžeidžiančių, smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokią neapykantą skatinančių komentarų autorius. Informuokite redaktorius apie netinkamus komentarus.