Naujos kartos šaldytuvų terminalas Klaipėdos uoste
Naujajame šaldytuvų terminale prasidėjo technologinės įrangos montavimo darbai. Planuojama, kad šaldytuvas pradės veikti 2007 metų birželio mėnesį.
"Šiame objekte bus įdiegtos pačios moderniausios technologijos, todėl galime drąsiai teigti, kad tai moderniausias šaldytuvas Rytinėje Baltijos uostų pakrantėje" - tvirtina Rimvydas Vaštakas, LKAB "Klaipėdos Smeltė" generalinis direktorius. "Naujasis terminalas atitiks visus Europos Sąjungos saugumo ir technologinius reikalavimus. Be to, jame bus įdiegtos itin šiuolaikiškos technologijos, kurios palengvins darbą dokininkams, o pats krovos procesas bus daug efektyvesnis" - apie naująjį objektą pasakoja Liutauras Varanavičius, LKAB "Klaipėdos Smeltė" šaldytuvų terminalo projekto vadovas.
Viena iš naujovių, kuri bus įdiegta terminale – judančių lentynų sistema. Šaldymo kamerose nebus įprastų koridorių tarp sandėliavimo lentynų. Prireikus atgabenti arba iškrauti krovinį, lentynos pasislinks, o krautuvo operatoriui išvažiavus iš prasiskyrusio koridoriaus – vėl susiglaus. Toks būdas sutaupys per 40 proc. sandėlio ploto, kurį galima skirti kroviniams laikyti. Tuo pačiu užtikrinama galimybė specializuotais pakrautuvais pasiekti bet kurį lentynose padėtą krovinį nerūšiuojant ar neperkraunant greta sandėliuojamų krovinių bei komplektuoti siuntas pagal gavėjų poreikius. Planuojama, kad efektyvesnio terminalo valdymo dėka, vidutinis vienos krovininės automašinos aptarnavimo laikas sutrumpės iki 30 minučių.
Procesus šaldytuve valdys sandėlio valdymo programinė įranga, kuri racionalizuos darbo organizavimą, leis taupyti kaštus, minimizuos klaidas dėl "žmogiškojo faktoriaus". Įdiegtos brūkšninio kodo krovinių apskaitos ir identifikavimo sistemos dėka klientai visada žinos kur tam tikru metu sandėliuojamas jų krovinys, kokios operacijos su juo atliekamos. Ateityje ši informacija bus prieinama klientams interaktyviu būdu terminalo internetiniame puslapyje.
Terminale bus įrengtos penkios sandėliavimo kameros, talpinančios apie 25 000 tonų produkcijos – mėsos, žuvies, jūros gėrybių, kitų temperatūros režimo reikalaujančių prekių. Žuvies ir mėsos kamerose bus užtikrinama iki - 25 laipsnių C0, jūros gėrybių kamerose iki - 28 laipsnių C0 temperatūrą. Projektinis terminalo perkrovimo pajėgumas – iki 400.000 tonų produkcijos per metus.
Greta šaldytuvo esančios 270 metrų krantinės bus skirtos tik terminalo reikmėm, jose vienu metu galės švartuotis du laivai-refrižeratoriai su grimzle iki 10 metrų. Specialistų teigimu, LKAB "Klaipėdos Smeltės" šaldytuvų terminalui ėmus veikti visu pajėgumu, papildomai į Klaipėdos uostą atplauktų apie 150-200 laivų per metus, tai garantuotų papildomas pajamas Klaipėdos Valstybinei Jūrų Uosto Direkcijai, kuri šias lėšas galėtų skirti naujiems infrastruktūros objektams Klaipėdos uoste statyti. Du trečdaliai visų terminale perkraunamų produktų iš uosto bus išgabenama geležinkeliu, o trečdalis – kelių transportu. Tad šio objekto dėka naujų užsakymų gaus ir vežėjai – AB "Lietuvos geležinkeliai" bei įvairios autotransporto firmos.
Naujasis šaldytuvų terminalas bus pritaikytas ne tik laivų-refrižeratorių, bet ir jūrinių konteinerių, atvykstančių į LKAB "Klaipėdos Smeltė" konteinerių terminalą, aptarnavimui. Pirmieji konteineriai-refrižeratoriai su šaldyta mėsa ir žuvimi atgabenti laivais 2006 m. lapkričio mėnesį, iš konteinerių iškrauta produkcija sandėliuota šiuo metu veikiančiame 7.000 tonų talpos bendrovės šaldytuve, vėliau išsiųsta į NVS šalis geležinkelio vagonais ir automašinomis. Nauja paslauga sudomino maistinių produktų ekspeditorius, kurie anksčiau buvo priversti miesto gatvėmis gabenti konteinerius į šalies gilumoje esančius sandėlius-šaldytuvus, tokiu būdu patirdami papildomų išlaidų. Neabejojama, kad pradėjus veikti naujajam šaldytuvų terminalui, galimybe sandėliuoti LKAB "Klaipėdos Smeltė" teritorijoje greitai gendančius maistinius produktus, atvykusius konteineriais-refrižeratoriais į bendrovės konteinerių terminalą, susidomės ir nauji klientai. Siekiant pritraukti krovinių srautus, šiuo metu gabenamus per kaimyninių šalių uostus (Rygą, Sankt Peterburgą ir kitus) klientams bus pasiūlyta galimybė sandėliuoti ne tik gilaus šaldymo, bet ir kitus greitai gendančius produktus.
Į naujo šaldytuvų terminalo statybą LKAB "Klaipėdos Smeltė" jau investavo apie 30 milijonų litų. Planuojama, kad bendra investicijų suma sieks 50 mln. Litų. Šaldytuvų terminale bus sukurta apie 60 naujų darbo vietų.
Eugenijus Macius
Atstovas spaudai
„altinis: www.smelte.lt