flyLAL Lithuanian Airlines nesutarimus su Turto banku išsprendė taikos sutartimi
Pranešimas žiniasklaidai
2007 balandžio 5 d.
Taikos sutartimi, dėl kurios susitarė nacionalinė aviakompanija „flyLAL – Lithuanian Airlines“ ir „Turto bankas“, išspręsti daugiau nei metus trukę nesutarimai. Aviakompanija už likusią 14 mln. litų valstybės garantuotą paskolą įkeitė dalį savo patalpų, taip pat dalį turto įkeitė aviakompanijos partnerė UAB „Gafizzi Capital“. Savo ruožtu „Turto bankas“ netrukus žada panaikinti areštą aviakompanijai priklausiusiam turtui, kurį yra įsigijusi ir šiuo metu vysto jos partnerė, bendrovė „Gafizzi Capital“.
„Džiugu, kad taikiai užbaigėme paskutinius ginčus. Šiandien aviakompanijos išlaidos yra gerokai sumažėjusios, o turtas valdomas kur kas efektyviau. Aktyviai pradėję vystyti atskiras veiklas matome naujas verslo vystymo perspektyvas. Dar šiek tiek jaučiamas apyvartinių lėšų stygius, bet nuo šių metų vasaros net einamuosius mokėjimus mokėsime labai tiksliai“, – sako „flyLAL – Lihuanian Airlines“ generalinis direktorius Saulius Stasiūnas.
Abišaliu susitarimu aviakompanija už valstybės garantuotas paskolas įsipareigojo įkeisti 7 mln. litų rinkos vertės patalpas. Dar 18 mln. litų rinkos vertės pastatų už „flyLAL – Lithuanian Airlines“ įsipareigojo įkeisti bendrovė „Gafizzi Capital“, kuriai aviakompanija yra pardavusi didžiąją dalį savo pastatų ir pasirašiusi jungtinės veiklos sutartį.
„Jau baigta turto įkeitimo procedūra, pasirašyta taikos sutartis, kurią patvirtinus teisme iš karto bus naikinamas areštas visam likusiam turtui, taip pat ir seniems lėktuvų angarams, kurių vietoje sparčiai statomas modernus antrasis lėktuvų remonto angaras“, – sako S. Stasiūnas.
Nesutarimai tarp aviakompanijos ir „Turto banko“ prasidėjo praėjusių metų pradžioje, kuomet pastarasis kreipėsi į teismą, siekdamas anuliuoti „flyLAL – Lihuanian Airlines“ turto pardavimo sandorius. Dalis aviakompanijai priklausiusių pastatų anuomet buvo parduoti bendrovei „Gafizzi Capital“, nors juos oro bendrovė privalėjo įkeisti „Turto bankui“ už valstybės garantuotą paskolą.
Pasak S. Stasiūno, įkeisti šio turto aviakompanija negalėjo, nes Tarptautinis Vilniaus oro uostas nebuvo išsprendęs žemės po turimais pastatais nuomos klausimo. Be žemės nuomos sutarčių įkeisti pastatų pagal galiojančius teisės aktus neįmanoma, tačiau rekonstruoti ir taip vystyti naujų pastatų statybą senų vietoje nedraudžiama. Negalėdama įkeisti turimo turto ir neturėdama galimybės pati investuoti ir vystyti šio turto, bendrovė „flyLAL – Lithuanian Airlines“ pasirašė jungtinės veiklos sutartį ir dalį patalpų pardavė „Gafizzi Capital“. Pastaroji įsipareigojo senų pastatų vietoje pastatyti naujus aviakompanijai ir jos grupei tinkančius pastatus.
„Net ir vykstant teisminiam ginčui „flyLAL – Lithuanian airlines“ per 1,5 metų ankščiau sutartyse numatytų terminų išmokėjo „Nordea bankui“ daugiau nei 5,5 mln. litų valstybės garantuotų paskolų ir laiku vykdė visus įsipareigojimus“, – teigia aviakompanijos vadovas.
Vasario mėnesį pasirašiusi taikos sutartį su Tarptautiniu Vilniaus oro uostu, iki rugpjūčio mėnesio aviakompanija „flyLAL – Lithuanian Airlines“ tikisi užbaigti antrojo modernaus lėktuvų angaro statybas. Į jį numatoma investuoti beveik 18 mln. litų. Šiuo metu jau investuota apie 3 mln. litų. Naujasis orlaivių remonto angaras leis aptarnauti dvigubai daugiau klientų, kurių užsakymų dabar dėl vietos stokos negalima įvykdyti.
Apie „flyLAL – Lithuanian Airlines“
Šiuo metu 100 proc. Lietuvos nacionalinio vežėjo AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“ akcijų valdo bendrovė „flyLAL Group“. Pagrindinė „flyLAL – Lithuanian Airlines“ veikla – keleivių skraidinimas, krovinių ir pašto siuntų gabenimas reguliariaisiais ir užsakomaisiais reisais.
Bendrovė tiesiogiai iš Vilniaus ir Palangos reguliariaisiais reisais skraidina keleivius į 18 pagrindinių Europos miestų. Kartu su bendrojo kodo partneriais „flyLAL – Lithuanian Airlines“ keleiviams suteikia galimybę iš Vilniaus nuvykti į daugiau kaip 500 pasaulio miestų. Nuo 2006 vasario 1 d. tinklapyje www.flylal.com/lt startavo internetinės bilietų prekybos sistema.
Eglė Gabrytė
RSVA „Baltic Media Partners“
projektų vadovė
„altinis: www.flylal.lt