flyLAL Lithuanian Airlines nuostolius sumažino daugiau nei trečdaliu
Pranešimas žiniasklaidai
2007 gegužės 10 d.
Nacionalinė aviakompanija „flyLAL – Lithuanian Airlines“ pernai nuostolius iš savo veiklos sumažino iki 11,8 mln. litų. Pajamos 2006 m., lyginant su 2005 m. išaugo 2 proc. iki 252 mln. litų.
Dar 5-kių mln. litų nuostolis įmonės balanse atsirado pardavus aviakompanijai priklausiusį lėktuvą Boeing 737 – 200. Šis nuostolis susidarė, nes lėktuvo buhalterinė vertė skyrėsi nuo jo realios rinkos vertės. Iš viso aviakompanijos nuostolis pernai sumažėjo 39 proc., lyginant su 2005 m., kuomet jis siekė 27,4 mln. litų.
„Nors 2006 m. birželį mums pavyko sustabdyti nuostolių augimą bei uždirbti pirmąjį pelną iš savo veiklos, tačiau stebuklas neįvyko, todėl kaip ir prognozavome metų pradžioje, metus baigėme nuostolingai. Antrąjį praėjusių metų pusmetį aviakompanijai sekėsi išties neblogai, tačiau to nepakako, jog šie rezultatai padengtų per pirmąjį pusmetį patirtus nuostolius“, – sako „flyLAL – Lithuanian Airlines“ vadovas Saulius Stasiūnas.
Kaip jau buvo skelbta, įvertinus 2006 m. „flyLAL – Lithuanian Airlines“ finansinius rezultatus, bendrovės akcininkai nusprendė sukauptų nuostolių dalimi sumažinti aviakompanijos įstatinį kapitalą ir papildomais įnašais jį padidinti 7,7 mln. litų.
Siekdama sureguliuoti finansinius srautus, 2005 – 2006 m. aviakompanija atsisakė dalies nuostolingų reisų, dėl to mažėjo apyvarta ir reisų skaičius, tačiau mažėjo ir nuostolis. „Atisisakę nuostolingų reisų, buvome praradę ir dalį rinkos, tačiau kaip rodo šių metų pirmojo ketvirčio rezultatai, „flyLAL – Lithuanian Airlines“ susigrąžino pozicijas ir vėl tapo daugiausia keleivių Lietuvoje pervežančia aviakompanija“, – teigia S.Stasiūnas.
Aviakompanijos įsipareigojimai per 2006 m. sumažėjo 9-niais proc. iki 93,8 mln. litų. Dalis įvykdytų įsipareigojimų atiteko Tarptautiniam Vilniaus oro uostui. Pagal pasirašytą taikos sutartį, 2006-siais jam grąžinta 4,3 mln. litų skolų, susidariusių iki įmonės privatizavimo. Dar 4,9 mln. litų grąžinta „Nordea bankui“, kurios paskolą administruoja „Turto bankas“, nes paskola buvo išduota su valstybės garantija.
Remiantis situacijos analize, prognozuojama, kad 2007 m., lyginant su pernai, aviakompanijos nuostolis iš skrydžių veiklos turėtų sumažėti dar perpus. „Šiemet aviakompanija ketina nebeteikti lėktuvų remonto paslaugų, o šias paslaugas teiksianti įmonė „flyLAL Technics“ pajamas iš orlaivių remonto veiklos šiemet turėtų ženkliai padidinti. 2005 – 2006 m. balanse ši pajamų rūšis gerokai pagerino pajamų ir pelno santykį pačioje aviakompanijoje, nepaisant šitos pelno dalies sumažėjimo, 2007 m. tikimės tik iš skrydžių veiklos patirti ne daugiau nei 6 mln. litų nuostolį po amortizacinių atskaitymų“, – prognozuoja S.Stasiūnas.
Anot jo, šiemet aviakompanija ženkliai padidino užsakomųjų reisų skaičių, kurie garantuoja ne tik stabilias pajamas, reisų apimtis, bet ir mažina bendrąsias administracines išlaidas. Prognozuojama, kad pelningai aviakompanija tik iš keleivių pervežimo veiklos galėtų pradėti dirbti 2008 m.
Apie „flyLAL – Lithuanian Airlines“
Šiuo metu 100 proc. Lietuvos nacionalinio vežėjo AB „flyLAL – Lithuanian Airlines“ akcijų valdo bendrovė „flyLAL Group“. Pagrindinė „flyLAL – Lithuanian Airlines“ veikla – keleivių skraidinimas, krovinių ir pašto siuntų gabenimas reguliariaisiais ir užsakomaisiais reisais.
Bendrovė tiesiogiai iš Vilniaus ir Palangos reguliariaisiais reisais skraidina keleivius į 18 pagrindinių Europos miestų. Kartu su bendrojo kodo partneriais „flyLAL – Lithuanian Airlines“ keleiviams suteikia galimybę iš Vilniaus nuvykti į daugiau kaip 500 pasaulio miestų. Nuo 2006 vasario 1 d. tinklapyje www.flylal.com/lt startavo internetinės bilietų prekybos sistema.
Eglė Gabrytė
RSVA „Baltic Media Partners“
„altinis: www.flylal.lt