"Klaipėdos Smeltė" didina konteinerių krovos apimtis
Pranešimas žiniasklaidai
2007 06 07
2007 m. birželio 1 d.Laivų Krovos Akcinėje Bendrovėje "Klaipėdos Smeltė" konteinerių terminale perkrautas pirmasis laivybos kompanijos MSC (Mediterranean Shipping Company) laivas "Mia Summer".Tai vienas didžiausių, konteinervežių, pirmą kartą atplaukusių į Klaipėdos uostą. Jo ilgis 216 metrų, plotis- 26,66 m, grimzlė- 10,415 metrų. Į laivą pakrauta 432 TEU (sąlyginių konteinerių vienetų). Nuo šiol MSC laivai į "Klaipėdos Smeltę" plauks reguliariai. Planuojama, kad konteinerių terminalo apyvarta 2007 m. pasieks 40.000 TEU.
MSC - konteinerių linija, kuri Baltijos jūroje krovinius vežioja didžiausiais fideriniais laivais - konteinervežiais, kurių talpa - 1000-1600 TEU . Daugelis kitų fiderinių linijų paprastai naudoja 600-900 TEU konteinervežius. MSC ir kitos laivų kompanijos planuoja ir toliau didinti laivų tonažą, o jų aptarnavimui reikalingi gilesni uosto terminalai Klaipėdoje. Ruošiantis konteinerių srautų per Klaipėdos uostą augimui,itin svarbu išlaikyti aukščiausius saugios laivybos reikalavimus. "Klaipėdos Smeltė", garantuojanti 11,50 grimzlę atvykstantiems laivams, vienintelė Klaipėdos uoste pasiruošusi priimti šiandienos bei ateities MSC poreikius atitinkančius laivus. "Klaipėdos Smeltė" gali krauti iki 2.000 TEU talpos konteinervežius. Jei Klaipėdos uostas nebūtų pasiūlęs okeaninėms linijoms gilesnių krantinių jau šiais metais, dalis tranzitinių krovinių srauto būtų pasukusi į kaimyninius Rygos bei Talino uostus.
Gegužės mėnesį "Klaipėdos Smeltėje" iš laivo iškrauti pirmieji Maersk Line konteineriai. Planuojama, kad kompanija reguliariai kraus terminale konteinerius - refrižeratorius su maisto produktais,o linijos klientams pageidaujant - įprastus konteinerius, nepalaikančius temperatūrinio režimo. Dviejų didžiausių Klaipėdos uosto klientų - MSC ir Maersk Line kontraktai su "Klaipėdos Smelte" - nuoseklaus ir profesionalaus bendrovės darbo įvertinimas. Kompanija taip pat perkrauna China Shipping Container Lines ir kitų okeaninių linijų konteinerius. Planuojama, kad iki 2007 m. pabaigos bus pasirašytos sutartys su dar keliomis konteinerių linijomis.
Šiuo metu "Klaipėdos Smeltės"konteinerių terminalo pajėgumas - 100.000 TEU,- tokią apyvartą numatoma pasiekti 2008 m. 2009 m. terminalo pralaidumas bus padidintas iki 220.000 TEU.
Įvairių ekspertų nuomone, Klaipėdoje po 5 metų bus kraunama nuo 450.000 iki 700.000 TEU. Perspektyvinis "Klaipėdos Smeltės" pralaidumas - 250.000 TEU.
Baigiama "Klaipėdos Smeltė" šaldytuvų terminalo statyba. Terminalas bus tinkamas tiek didelės grimzlės laivams - refrižeratoriams, gabenantiems šaldytą mėsą iš JAV ir Pietų Amerikos, tiek specializuotiems refrižeratoriams, vežantiems šaldytą žuvį iš Norvegijos, Islandijos, Škotijos, tiek konteinerių iškrovimui.
"Klaipėdos Smeltėje" sėkmingai kraunami negabaritiniai kroviniai "Klaipėdos Smeltė" vienintelė uoste pajėgi iškelti iš laivų kranto kranais sunkiasvorius krovinius, siekiančius 180 tonų ir daugiau. Visi kroviniai gavėjams toliau siunčiami geležinkeliu bei specializuotu autotransportu.
Eugenijus Macius
Atstovas spaudai
LKAB "Klaipėdos Smeltė"
„altinis: www.smelte.lt