"Klasco" stato du laivų vilkikus
Pranešimas žiniasklaidai
2007.07.17
Didžiausia uoste AB "Klaipėdos jūrų krovinių kompanija" (KLASCO) pasirašė sutartį su Rusijos Leningrado laivų statykla "Pella" dėl dviejų vilkikų statybos.
Statykla konkurse nurungė varžovus pasiūlydama geriausią kainą, kokybės ir statybos terminų derinį. Pirmasis vilkikas Klaipėdoje pradės dirbti kitais metais, antrasis – 2009 metų vasarą.
Nauji vilkikai savo charakteristikomis bus panašūs į eksploatuojamą 2000 metais statytą universalų vilkiką "Stumbras". Jie turės azimutinius varytuvus ir tarptautinius standartus atitinkančią plaukiojančių bei pakrantės objektų gesinimo įrangą. Kiekvieno jų variklio galingumas – 4500 AJ, vilkimo galia – 55 tonos.
"Turėdami tokius stiprius vilkikus galėsime teikti paslaugas visų tipų į Klaipėdos uostą įplaukiantiems laivams, laivyno galimybės atitiks Klaipėdos uosto laivybos taisyklių reikalavimus", - aiškino KLASCO generalinis direktorius Valentinas Greičiūnas.
Šiuo metu bendrovės filialas "KLASCO Towage Assistance" turi tris vilkikus ("Stumbrą", "Bizoną", "Bartą"), kurie dirba visoje uosto akvatorijoje.
Vilkikų užimtumas uoste išaugo ir poreikis kuo skubiau modernizuoti laivyną išryškėjo 2006 metų pavasarį atidarius KLASCO antrinės bendrovės "Krovinių terminalas" naftos ir chemijos produktų krovos kompleksą. Intensyvesnė laivyba šiaurinėje uosto dalyje ir aukšti laivybos saugumo reikalavimai paskatino KLASCO įtraukti į technikos investicinę programą iškart dviejų vilkikų statybą.
KLASCO valdantis koncernas "Achemos grupė" 2000-2006 metais į uosto krovos pajėgumų modernizavimą investavo per 400 mln. Lt, šiemet investicijoms skirta daugiau kaip 15 mln. Lt.
Per I šių metų pusmetį KLASCO perkrovė 4,3 mln. tonų krovinių – dešimtadaliu daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai – dėl išaugusios trąšų ir ro-ro technikos krovos.
Virginija Dunauskienė
Koncerno atstovė spaudai
Achemos grupė
„altinis: www.klasco.lt