Mokesčių mokėtojams apie jų pagrindinius aptarnavimo principus VMI
Pranešimas spaudai
2007 m. lapkričio 22 d., Vilnius.
Apskričių VMI platinami mokesčių mokėtojų aptarnavimo standartai
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) informuoja, kad, siekiant kuo geresnės mokesčių mokėtojų aptarnavimo kokybės bei sėkmingo bendradarbiavimo tarp VMI darbuotojų ir mokesčių mokėtojų, VMI išleido leidinį – „Mokesčių mokėtojų aptarnavimo standartas“, skirtą visiems mokesčių mokėtojams.
Spalvotame bei nuotaikingame leidinyje mokesčių mokėtojas ras visą informaciją, susijusią su VMI darbuotojui keliamais pagrindiniais reikalavimais, skirtais kokybiškai aptarnauti klientą – mokesčių mokėtoją.
Mokesčių mokėtojų aptarnavimo standarte išdėstytos VMI darbuotojų elgesio normos, apibrėžti VMI darbuotojų bendravimo su mokesčių mokėtoju būdai („vieno langelio“ principu, telefonu) bei aprašytos VMI reglamentuotos atitinkamos aptarnavimo sąlygos, kurių privalo laikytis kiekvienas mokesčių mokėtoją aptarnaujantis darbuotojas.
Taip pat leidinyje, kaip neatsiejama gero aptarnavimo dalis, apibrėžtas VMI darbuotojo paslaugumas. Mokesčių mokėtojas gali atkreipti dėmesį, ką darbuotojas stengiasi aptarnauti pirmiausia - be eilės, taip pat, kaip elgtis tiems mokesčių mokėtojams, kurie nemoka valstybinės kalbos arba tiems, kurie nori išsakyti savo pastabas ar pretenzijas.
„Supažindindami mokesčių mokėtojus su šia informacija, siekiame užtikrinti kokybišką bei profesionalų aptarnavimą, taip pat tikimės sėkmingo VMI darbuotojų ir mokesčių mokėtojų bendradarbiavimo, laikantis bendrų etikos normų bei geranoriškai teikiant vieni kitiems pagalbą“ , – teigia VMI prie FM viršininko pavaduotojas Dainius Daugirda.
Šis leidinys platinamas apskričių valstybinėse mokesčių inspekcijose bei jų teritoriniuose skyriuose.
VMI primena, kad mokesčių mokėtojai gali pareikšti savo nuomonę apie aptarnavimo kokybę paskambinę nemokamu Mokesčių informacijos centro telefonu 1882 arba pateikę užpildytas anketas apskričių VMI.
Apie Valstybinę mokesčių inspekciją:
Valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – VMI), vykdydama įstatymų jai pavestas funkcijas yra atsakinga už 26 mokesčių administravimą, iš jų pagrindiniai - pelno mokestis, pridėtinės vertės mokestis, gyventojų pajamų mokestis, akcizo mokestis. VMI sistemą sudaro biudžetinės įstaigos - centrinis mokesčių administratorius – Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau - VMI prie FM) ir vietos mokesčių administratoriai - apskričių valstybinės mokesčių inspekcijos. VMI teikia paslaugas ir konsultacijas visais mokesčių apskaičiavimo, deklaravimo ir sumokėjimo klausimais, rengia mokesčių įstatymų komentarus, mokesčių deklaracijas bei jų užpildymo tvarkas, vykdo mokesčių mokėtojų kontrolę, išieško laiku nesumokėtus mokesčius, grąžina pajamų mokesčio permokas, atlieka kitas įstatymų numatytas funkcijas. VMI veikia elektroninio deklaravimo sistema, leidžianti šalies mokesčių mokėtojams internetu pildyti ir pateikti deklaracijas, taip pat teikia daug kitų elektroninių paslaugų. Nuo 2006 metų balandžio 1 dienos VMI veikia Mokesčių informacijos centras, kurio specialistai trumpuoju nemokamu telefonu 1882 teikia konsultacijas visos Lietuvos gyventojams ir įmonėms gyventojų pajamų mokesčio, socialinio draudimo įmokų ir privalomojo sveikatos draudimo įmokų klausimais, konsultuoja pridėtinės vertės, nekilnojamojo turto, pelno bei socialinio mokesčio klausimais, apie pajamų ir turto deklaravimą, teikia informaciją dėl mokestinių procedūrų vykdymo bei bendrąją informaciją apie VMI. Išsamesnė informacija žurnalistams:
Ieva Šniraitė,
Valstybinės mokesčių inspekcijos prie
Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
Viešųjų ryšių skyriaus specialistė
„altinis: www.vmi.lt