Būstų pirkėjai virsta aktyviais stebėtojais
2007 gruodžio 4 d.
Pranešimas žiniasklaidai
Stabilėjant nekilnojamojo turto rinkai statybininkai didina išlaidas reklamai, o pirkėjai tampa priekabesni ir kaupia argumentus deryboms
Pastaraisiais mėnesiais pastebimos naujos tendencijos – augant pardavimams skirtai reklamai, auga ir domėjimasis nekilnojamojo turto skelbimais. Nekilnojamojo turto portalo „Reals.lt“ duomenimis, pardavimų reklamai skiriama trečdaliu daugiau lėšų, o portalą aplanko beveik penktadaliu daugiau žmonių.
Pasak Reals.lt direktorės Inos Gocentienės, portalo lankytojai suaktyvėjo prieš kelias savaites. „Šiuo metu kiekvieną dieną skelbimus apie parduodamus butus skaito 15-20 procentų daugiau internautų. Stebėdami, kiek būna lankytojų, ir kiek peržiūrima vienu metu skelbimų, galime sakyti, kad didėjantis aktyvumas patvirtina, jog žmonės tampa kur kas išrankesniais. Be abejo, galimas ir kitas paaiškinimas – šiuo metu labai aktyviai stebima, kaip kinta kainos. Tačiau tuos, kurie kiekvieną dieną tikisi staigių mažėjimų, galiu nuvilti – kainos šiuo metu stabilios, nepastebime, kad jos kristų“,- teigia Reals. Lt vadovė.
Pastebimas ir kitas didėjimas – tai lėšos, skiriamos parduodamų būstų reklamai. I. Gocentienės teigimu, šiuo metu jau išpirktos visos išskirtinės portalo vietos reklamai. Ypač suaktyvėjo statytojai – jie, iki tol gana rezervuotai vertinę reklamą, šiuo metu tam skiria vis daugiau lėšų ir išmonės. „Būstų statytojų reklamai mūsų portale skiriamos lėšos išaugo trečdaliu. Taip pat skiriasi ir priemonės – šiuo metu vis daugiau dėmesio skiriama aktyviajai reklamai, taip pat – ir animuotai. Prieš metus dažniausiai apsiribodavo tradiciniais skelbimais su fotografijomis. Pastarųjų, beje, dabar irgi daugėja, nes stengiamasi parduodamą būstą pateikti kuo patraukliau ir informatyviau“,- sako I. Gocentienė.
Bankų duomenimis, išduodamų paskolų nemažėja, netgi atvirkščiai. Šiais metais spalio ir lapkričio mėnesiais kreditų sutarčių pasirašyta sumai, kuri yra apie 12 procentų didesnė negu pernai tuo pačiu metu. Tačiau manoma, jog sutarčių kiekis sumažėjo, o skelbiamą didėjimą lemia vis didesnės kreditų sumos.
„Taigi, būsto kainos žymiai nekinta, laikosi gana stabiliai, pirkimas aprimęs, bet irgi palyginti aktyvus. Beje, pastebėjome ir dar vieną pakitimą – statytojai, parduodami butus siūlo ir pigesnį įrengimą, ir netgi baldus. Pastarojo pusmečio situacija ir dabartinės nekilnojamojo turto rinkos aktualijos buvo geras akstinas sukrusti rinkodarai. Todėl manau, kad ateityje pamatysime tikrai įdomių ir originalių sprendimų“,-mano I. Gocentienė.
Nekilnojamojo turto specialistai pripažįsta, kad besikeičianti situacija kai kuriuos pirkėjus, ypač – vadinamuosius „juoduosius brokerius“ privertė atsisakyti butų pirkimo, kaip greito pasipelnymo šaltino. Dėl to ir kur kas lėčiau parduodami nauji butai, labai sumažėjo norinčių pirkti nepastatytą būstą.
Apie UAB „Reals“
„Reals“ vienija daugiau kaip 40 Lietuvos nekilnojamojo turto bendrovių ir statytojų: „Ober-Haus Nekilnojamasis turtas“, „Inreal“, „ŽIA valda real estate“, „DnB NORD būstas“, „Eika“, „Andova“, „BRC Nekilnojamasis turtas“, „Imobiliar“, „Matininkai“ ir kt. Šios bendrovės bendrai užima apie 70 proc. tarpininkavimo parduodant nekilnojamąjį turtą ir jo statybų rinkos.
Arūnas Armalis
RSVA „Baltic Media Partners“
projektų vadovas
Ina Gocentienė
UAB “Reals” direktorė
„altinis: www.reals.lt